SME

Nové Audi Q5 má aj naďalej spaľovacie motory, hoci už naposledy

Zaujať chce aj ponechaním šesťvalca.

Audi Q5Audi Q5 (Zdroj: Audi )

Medzi kompaktnými prémiovými SUV sa Audi Q5 stalo za 15 rokov etablovaným hráčom. Medzitým v posledných rokoch pribudli značke aj menšie a väčšie modely Q4 a Q6. Hoci sú oba elektrické, tretia generácia Q5 ostáva pri spaľovacích motoroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zadanie pre konštruktérov bolo jasné: urobiť z dobrého auta ešte lepšie. Audi tak vyvinulo novú platformu PPC (Premium Platform Combustion), ktorú pri SUV použilo prvýkrát. Kto však novinky nemeckej značky trochu sleduje, zrejme vie, že tento podvozkový základ sa už objavil aj pri modeli A5 novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne sa aj tu uplatňujú tri druhy podvozka. Výber začína oceľovými pružinami a pasívnymi tlmičmi pruženia FSD, ktoré však majú premenlivý účinok podľa povrchu.

Nechýba však ani športový podvozok, ktorý je štandardný pre výkonnú verziu SQ5 a tiež voliteľný podvozok so vzduchovým pružením a aktívnym tlmením nerovností.

Pribudlo zopár centimetrov

Rozmerovo nová Q5 opäť trochu podrástla, presnejšie o 38 mm, celkovo má teraz 4720 mm. Prekvapivé je, že objem kufra sa mierne zmenšil, ponúka 520 litrov, teda o 30 litrov menej ako predošlá generácia. Zadné sedadlá ostanú za príplatok posuvné a s nastaviteľným sklonom operadiel.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Zvonku ide skôr o prirodzené evolučné zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad nijako výrazné. Predná maska dostala agresívnejší vzhľad s väčšou šesťuholníkovou mriežkou chladiča známou ako single frame.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá s matrixovou LED technológiou sú štíhlejšie, zadné s OLED technológiou sú prepojené do jedného celku. Obsahujú 6 digitálnych panelov a až 266 segmentov, čo umožňuje meniť ich svetelný podpis a zároveň zobrazovať informácie pre ostatných vodičov vzadu. Napríklad vizuálne upozorniť na príliš malú vzdialenosť medzi vozidlami.

Veľké zmeny vo vnútri

Čo sa prístrojovej dosky týka, došlo k výraznej medzigeneračnej zmene. Tá vedie k výrazne dotykovému ovládaniu a online aktualizáciám softvéru.

Okrem hlavnej 14,5-palcovej obrazovky môže mať aj spolujazdec pred sebou menšiu 10,9-palcovú. Vďaka funkcii Active Privacy Mode pozeraním videí nerozptyľuje vodiča za jazdy, ten tretiu obrazovku zo svojej pozície nevidí. Nejde o štandardnú výbavu, tou však bude digitálny kokpit pred vodičom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické Čítajte 

Okrem toho je k dispozícii aj projekčný head-up displej premietaný na čelné sklo. Dostal rozšírené funkcie. Okrem informácii o jazde pribudla možnosť kontaktov z telefónneho zoznamu alebo zadávať posledné ciele navigácie.

Benzín, diesel a výkonný šesťvalec

Pri motoroch začnime už skôr spomínanou ostrou verziou SQ5, ktorá má trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 koní) a maximálny krútiaci moment 550 Nm.

Vráťme sa však k bežnejším motorom, základ ponuky tvorí benzínový dvojliter TFSI s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 340 Nm. Kombinovať sa dá s pohonom predných alebo všetkých kolies quattro.

Rovnaký výkon 150 kW (204 koní) ponúkne aj naftová verzia 2,0 TDI, ktorá však má vyšší krútiaci moment 400 Nm a vždy je len s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Elektrické SUV Audi Q6 e-tron je v predaji, novinka zaujme dojazdom aj technikou Čítajte 

Pripomeňme, že v oboch prípadoch už ide o mild-hybridy so 48-voltovým systémom. S ním vie auto vďaka účinnému generátoru TSG rekuperovať pri brzdení energiu až do výkonu 25 kW a ukladať ju do 1,7 kWh batérie. Mild-hybrid vie potom pomôcť s navýšením výkonu o 18 kW (24 koní).

Neskôr sa majú v ponuke objaviť aj plug-in hybridné verzie TFSIe s externým dobíjaním zo zásuvky.

Audi už potvrdilo, že ide o poslednú generáciu jeho kompaktného SUV so spaľovacími motormi, no pri vývoji situácie v automobilovom sektore je dnes lepšie byť s podobnými vyjadreniami opatrný.

Nové Audi Q5 sa na Slovensku v predpredaji objaví už v septembri, no prvé autá prídu až v prvom štvrťroku 2025. Aj tretia generácia bude schádzať z linky v Mexiku.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 737
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 549
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 550
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 548
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 413
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 074
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 215
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lukáš Majerčák: Ždiar I., okres Poprad : Bachledova dolina - Chodník korunami stromov
  2. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  3. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  4. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  5. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  6. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  7. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  8. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 099
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 771
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 11 208
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 092
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 041
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 606
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 901
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 429
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu